Justyna Adamus

Justyna Adamus

Autorka artykułu, związana z Centrum Stomatologicznym KOLMED od 2017 roku, właśnie ukończyła, trwające ponad miesiąc szkolenie z zakresu jakości świadczenia opieki oraz organizacji pracy Opiekuna Pacjenta w placówce stomatologicznej. Szkolenie było przeprowadzone przez Medyczny Dom Medialny. Szeroki zakres zdobytej profesjonalnej wiedzy, zostanie wykorzystany do dalszego doskonalenia standardów pracy w Centrum Stomatologicznym KOLMED oraz lepszego zrozumienia potrzeb naszych Pacjentów.

Kim jest Opiekun Pacjenta?

Dedykowany Opiekun Pacjenta to osoba, która towarzyszy i asystuje Pacjentowi w trakcie trwania całego procesu leczenia stomatologicznego. Dotyczy to najczęściej kompleksowej rekonstrukcji uśmiechu oraz złożonego leczenia z zakresu protetyki, chirurgii lub implantologii. Opiekun Pacjenta jest obecny już podczas pierwszej wizyty w gabinecie stomatologicznym, aby po jej zakończeniu wytłumaczyć dokładnie plan leczenia i przedstawić możliwe alternatywy oraz kosztorys. W ramach indywidualnego spotkania Opiekun odpowiada na wszystkie nurtujące Pacjenta pytania, służy radą i szczegółowo omawia każdy planowany zabieg. Po zakończeniu rozmowy pozostaje z Pacjentem w kontakcie telefonicznym i jest do jego dyspozycji w razie jakichkolwiek pytań i wątpliwości. Przed kolejnymi wizytami udziela niezbędnych informacji. Jest także odpowiedzialny za organizacyjną kwestię procesu leczenia i właściwy przepływ informacji pomiędzy lekarzem a Pacjentem.

Procedura leczenia z Opiekunem Pacjenta

Dedykowany Opiekun Pacjenta jest osobą pierwszego kontaktu dla Pacjentów w Centrum Stomatologicznym KOLMED. To właśnie z Opiekunem odbywają oni rozmowę przed pierwszą wizytą, zanim jeszcze udadzą się na konsultację z lekarzem. Takie spotkanie jest dobrym momentem, aby zapoznać się z funkcjonowaniem Centrum, dowiedzieć się, jak wyglądają wszelkie procedury, ale również – zwyczajnie porozmawiać o swoim problemie i związanych z nim oczekiwaniach. Opiekun Pacjenta jest obecny w trakcie wizyty w gabinecie stomatologa, a po jej zakończeniu – pozostaje do dyspozycji Pacjenta, aby wyjaśnić mu szczegółowo plan leczenia, zaproponować alternatywne rozwiązania, przedstawić koszty i opisać przebieg niezbędnych badań i zabiegów. Następnie Pacjent i Opiekun pozostają ze sobą w kontakcie telefonicznym i mailowym. Pacjent, chcąc umówić się na wizytę, może zapisać się bezpośrednio u swojego osobistego Opiekuna, który będzie nadzorował terminy kolejnych wizyt i czuwał nad organizacyjną stroną procesu leczenia. Przez cały ten czas Pacjent praktycznie w dowolnym momencie może kontaktować się z Opiekunem telefonicznie lub poprosić o dodatkowe spotkanie, np. przed ważnym zabiegiem. Wszystko to zależy jednak od potrzeb Pacjenta oraz złożoności leczenia.

Jakie korzyści daje Pacjentowi obecność Opiekuna Pacjenta?

  • sprawna organizacja leczenia,
  • możliwość skonsultowania każdej wątpliwości i obawy,
  • świadomość alternatywnych metod leczenia i jego kosztów,
  • pomoc w podejmowaniu decyzji dotyczących leczenia,
  • wsparcie merytoryczne i emocjonalne,
  • lepsza komunikacja z lekarzem,
  • dostęp do informacji na temat procedur i zabiegów.

Co o nas mówią?

Opinie o naszym gabinecie

Zapraszamy do kontaktu

Wyślij nam wiadomość

Oddzwonimy do Ciebie w celu ustalenia terminu wizyty!